De första böckerna har trillat in!

Som jag har väntat på den här dagen och nu är den alltså äntligen här! Fem av de böckerna som jag nämnde att jag skulle recensera här på bloggen har letat sig fram till min brevlåda. Med andra ord ligger de allra första böckerna som jag kommer att recensera offentligt nu i min säng och väntar på att i tur och ordning få fånga mitt sinne.

Jag väntar fortfarande på en hel del böcker och självklart längtar jag tills även de kan läggas till i samlingen tillsammans med de andra. Men för nu kommer jag att böja läsa en av de här böckerna då jag är alldeles för otålig för att kunna vänta in alla innan jag börjar. Frågan är bara vilken man ska börja med – de är ju så lockande på så olika sätt allihop. 

På grund av min obeslutsamhet bestämde jag mig för att lotta fram vilken bok jag skulle börja läsa – jag hade ju tänkt läsa den boken som som nådde fram till mig först men den tanken sprack ganska snabbt när fler än en bok nådde fram samma dag. Inte heller kunde jag börja läsa den boken som det blev bestämt med först då den inte har kommit fram till mig än. Nåja ingen skada skedd då lottningen som sagt räddade mig.

Nedan ser ni resultatet av lottningen (det är endast fyra lappar med i lottningen då två av böckerna ingår i en trilogi och jag inte kände att det var särskilt smart att börja på bok nummer två):



Nu när jag vet vilken bok jag ska läsa måste jag tyvärr lämna er här då jag känner att jag bara måste ta reda på hur Eva Holmquist  väljer att fånga sina läsare (i det här fallet mig) i den här berättelsen. Hoppas att ni har en lika bra dag som jag har och glöm inte att hålla er uppdaterade här på bloggen om ni precis som jag är nyfikna på vad som gömmer sig innanför de här böckernas yttre skönhet.

Samtliga bokrecensioner kommer ni att finna under kategorin "Bokrecensioner" här på bloggen när de är klara. 

Dela gärna det här inlägget så fler personer får möjligheten att bli introducerade till våra svenska författares aktuella böcker!

#1 - Laila

det ska bli så spännande att få läsa dina recensioner och ta del av tankar o känslor du får runt böckerna.

Svar: Kul! Ja jag lovar att ge dig lite bra boktips 😃
Isabella Lundberg