FREDAG! – Och jag kan inte låta bli att längta lite efter nästa vecka..

 

 
Visst är det härligt med helg och det är då inte många fredagar man känner såhär. Oftast vill man att helgen ska vara så länge som möjligt så man hinner göra allt det där som man inte hinner med på vardagarna. Och jag har verkligen längtat efter den här helgen och självkart ska jag njuta av den. Min systers man ska firas på lördag och på söndag ska mamma och pappa firas. Utöver det har jag dessutom ett antal småsaker som jag vill hinna med. En fartfylld helg med andra ord!

Så varför längtar jag då till nästa vecka? Jo jag tog nämligen steget och skapade kontakt med ett antal svenska författare under gårdagen vars böcker jag ska få äran att läsa och recensera här på bloggen. Otroligt spännande tycker jag och jag väntar därför med spänning på att böckerna ska trilla ner i brevlådan vilket de flesta bör göra i början på nästa vecka om posten sköter sig. Dessutom verkar böckerna verkligen lovande och jag har otroligt höga förväntningar på många av dem.

Så som utlovat kommer ni inom en snar framtid få möjligheten att läsa om mina tankar om olika böcker. Kanske hittar även ni något som lockar bland våra nutida svenska författare – för vad är väl mer spännande än att gräva fram nya guldkorn som man kan placera i bokhyllan efter att ha slukats av dess innehåll?

Känner du någon som skulle glädjas av den här nyheten? Dela i så fall gärna det här inlägget på sociala medier så de inte missar nyheten!

#1 - Laila

Härligt! Man kan aldrig få för många böcker. Hoppas att dom är så bra som du tror och att du får många härliga stunder med dem.

Svar: Det hoppas och tror jag också!
Isabella Lundberg