Mamma och pappa fyller år – Kan de inte sluta med det?

 

 

Den 2:e augusti, mamma och pappas födelsedag. En dag fylld av både lycka och ångest.

Jag är så glad att den här dagen finns, att ni fick födas, att ni träffade varandra och att ni valde att skaffa det där 3:e barnet som ni hoppades skulle bli en pojke men som skulle komma att bli er tredje dotter. Jag är också otroligt nöjd över att er önskan inte slog in, att jag var lite snabbare på att simma än de där manliga spermierna och att just jag fick trilla in och bli en del av er familj.

På senare tid har den här dagen dock fyllts av en viss hatkärlek. Att fira er är så fint och jag älskar att se er glada. Men jag vill inte att ni ska bli äldre. Tanken på att någon gång förlora er är för mig ofattbar. Ni är min inspiration, min glädje och så ofattbart starka (även om ni allt som oftast är alldeles för hårda mot er själva).

Så nu ber jag er snällt. Bli inte äldre – eller åtminstone se till att vara friska och pappa var lite mer försiktig när du arbetar, jag vill gärna ha dig hel. Och TACK för att ni båda lärt mig att älska historier och skrivande. Pappa med hjälp av hans underbara Hans och Greta historier som lyfte min barndom enormt och mamma som alltid låtit mig köpa minst en ny bok varje vecka under min ungdom samtidigt som hon inspirerat mig till att vilja skapa och skriva själv genom sitt eget intresse. Jag älskar er - på söndag ska ni allt firas.

Och för er som inte har haft turen att få kalla mina föräldrar era se till att njut av din tid med dina egna föräldrar och kom ihåg att bandet mellan en förälder och ett barn varar för evigt.

Gillade du det här inlägget och vill visa hur mycket just dina föräldrar betyder för dig så dela gärna inlägget på sociala medier och tagga dina föräldrar.

#1 - Laila

Älskade Bella, vi kunde inte varit mer lyckliga av någon annan än dej. Det är en ära för oss att se vilken fin människa du (och dina systrar har blivit). Vi ska nog försöka hålla oss friska så länge vi kan, vi vill ju inte missa något av era liv. Definitivt tänker jag se till att kunna läsa så många böcker av dej som möjligt.
Du skriver ju så man får tårar i ögonen.

Svar: Finaste mamma det är bra det 💕
Isabella Lundberg