Vad handlar min bok om egentligen?

Många av er har gång på gång bett mig om att berätta mer om min bok - att beskriva den kort så att ni vet vad det är jag skriver om. Och ska jag vara ärlig har det varit väldigt svårt för mig att ge en rättvis beskrivning vid de här tillfällena. Dels för att jag inte vill avslöja för mycket och dels för att jag inte vill att berättelsen ska låta för klyschig vilket är lätt hänt när man sammanfattar en hel bok ner till bara ett fåtal meningar. För det jag egentligen vill säga avslöjar självklart alldeles för mycket och det andra, ja det tycker jag inte säger tillräckligt mycket om det unika i min historia helt enkelt.
 
Därför bestämde jag mig för att idag försöka skapa en liten pitch av den första delen i min fantasytrilogi och dela med mig av den till er alla här. Hoppas den fångar intresse! - Även om jag tråkigt nog var tvungen att lämna de riktiga godbitarna utanför pitchen annars skulle jag förstört spänningen i att faktiskt läsa boken och det vill jag ju inte... Men kom ihåg temat är fantasy så högst troligt gömmer det sig därför mer under mina ord här än vad man först förstår..
 
Håll till godo!
 
 
Lucie är nästan 20 år när hon bestämmer sig för att hon vill ha någonting mer ut av livet.
Hon gör därför slut med sin intet ont anande pojkvän och flyttar ut till hennes mormors gamla stuga i skogen.
 
Arbetet med Finn i den lilla butiken behåller hon. 
Det är där med den väl bevandrade Finn, alla gamla saker och all historia som hon finner trygghet och hopp 
om att livet har mer att erbjuda än den vardagen som alla andra förutom hon verkar ha accepterat.
 
På sin 20-årsfest möter hon Jonah som snabbt får henne att både känna och vilja mer än vad hon någonsin har gjort tidigare.
Men Jonah är inte som andra killar som hon har träffat och snart visar det sig på fler sätt än ett när Lucie finner sig i situationer som hon aldrig tidigare trott att hon kunnat hamna i.
 
Borde hon ge Jonah en chans trots allt hon nu fått veta eller är det bäst för henne att stanna kvar i den trygga tillvaron och strunta i sina känslor?
Och kommer hon ens få möjligheten att ta det beslutet själv eller kommer någon eller något annat ta det beslutet åt henne?
 
Oavsett vad så vet Lucie att hennes liv aldrig kan bli som det var tidigare.
Snart tvingas hon möta varelser som skiljer sig från henne både gällande utsidan och insidan och de har långt ifrån alla goda avsikter.
 
I en uppochnervänd värld tvingas Lucie därför möta sina rädslor och kämpa för det som är rätt samtidigt som hon själv är måltavlan för allt det som är fel.
 
 
Gillar du det du nyss läste? Dela i så fall gärna det här inlägget på sociala medier så att fler får möjligheten att läsa om den värld som mitt huvud har skapat.
 
#1 - Anonym

Jag gillar verkligen det jag läser! Vore konstigt om man inte blir nyfiken på resten när man läst detta. Skynda, skynda, jag vill hålla i den färdiga boken.

Svar: Kul! Jag vill med hålla i den färdiga boken en dag så det kommer det lovar jag!
Isabella Lundberg