Alla flickvänners dag!

 

 

Och vet ni vad? Den dagen firas just nu, efter jobb och efter att ha kört en vända med pappa till sjukhuset (han mår bra men lyckades skära av en stor bit av fingertoppen när han hyvlade gurka i skivor), i soffan med min dator i knät och med min man sittandes bredvid mig fullt fokuserad på Tv-spelet som han just startade. En perfekt stund för mig med andra ord.

Jag är så glad att han står ut med min ständiga skrivlust och att han förstår hur lycklig sådana här stunder kan göra mig. Med andra ord njuter jag (bortsett från den klibbiga värmen som inte blir bättre av att ha en dator i knät) av detta ögonblick som för mig är så vackert.

Förstå mig rätt. Jag älskar att umgås med min man och jag har såklart många intressen utöver skrivandet som jag inte vill vara utan. Men saken är den att det har kommit så mycket i vägen för mitt skrivande de senast veckorna som har gjort att jag inte har fått någon möjlighet att få utlopp för mina karaktärers känslor i skrift under den här tiden. Något som för mig har kommit att bli lite av ett beroende. Därför känns det som om jag inte hade kunnat vänta en enda dag till på att få sätta mig och fokusera på mitt manus ordentligt…

Med det sagt lämnar jag nu därför er för att bege mig in i min värld ett tag. På återseende! Och du – glöm inte att ta tillvara på de små ögonblicken vilka än de må vara.