Hemska drömmar, varma kramar & inspiration

Den gångna nattens dröm önskar jag att jag slipper att återuppleva – och framför allt att den håller sig långt ifrån min verklighet.

Jag visste mycket väl att jag hade drömt den hemska händelsen när jag väl vaknade och jag förstod också varför. Det var en rimlig dröm med tanke på det som de runt omkring mig går igenom just nu. Ändå vaknade jag med en smärtande känsla i bröstet precis där hjärtat sägs sitta och jag lyckades inte skaka av mig den trots flera försök.

Som tur var hade jag min älskade man bredvid mig och jag kunde inte låta bli att krama om honom trots att jag visste att han sov och att vi båda skulle upp tidigt till jobbet morgonen därpå. Utan att tveka vaknade han, kramade och mig och stök fingrarna lugnande genom mitt hår medan mina tårar rann allt långsammare – så tacksam jag är för honom alltså!

Nu när jag samlat mig någorlunda efter drömmen tänker jag dock sätta mig ner och utnyttja de där känslorna. Den rädslan, smärtan och kärleken som jag i natt kände ska jag använda mig utav så att jag kan förstå mina karaktärers känslor och beteende ytterligare för att sedan enklare kunna gestalta deras känslor – inte för att alla känner lika utan för att mina känslor ger mig en större förståelse för andras känslor och reaktioner.

På bilden nedan ser ni var och hur jag arbetar med min bok idag. Det vill säga vid köksbordet med en dator, ett utskrivet manus, en punktlista över vad jag ska göra i manuset, några tomma papper, färgglada pennor och vanliga pennor. Här ska jag nog trivas!



#1 - Benjamin

Allt för dig hjärtat, kommer alltid finnas där för dig och släpper aldrig din sida, älskar dig ❤️

Svar: Älskar dig. Tack för du är min. ❤️
Isabella Lundberg

#2 - Laila

Känner igen den sortens drömmar, dom är hemska och efterhängsna, egentligen vill man bara glömma dom genast. Det är dock bra att du är stark nog att analysera, tänka och använda dig av dom känslor och tankar som väcks. Alla (nästan) erfarenheter är bra i det långa loppet.

Svar: Ja man får göra det bästa av alla erfarenheter man får ta del av ! 😃
Isabella Lundberg