Några uppdaterande ord

 
Då var de tre lediga dagarna mellan mitt gamla och mitt nya arbete snart över och de gångna dagarna har precis som tanken var fyllts av skrivande och redigering.

Det har dock inte gått så fort som jag hade hoppats på och istället för att hinna färdigställa 16 punkter på min redigeringslista har jag istället kanske hunnit med att få tre stycken helt klara. Däremot har jag hunnit gå igenom alla de 16 punkterna och bestämt så långt det går hur jag ska redigera manuset utifrån dem och såhär i efterhand är jag mer än nöjd med det - man kan inte stressa igenom det här stadiet i skrivprocessen då kanske resultatet visar sig bli sämre än vad det var innan! 
 
En annan rolig sak är dock att jag har lyckats färdigställa första utkastet på novellen till novelltävlingen. Nu väntar redigering även för den och jag känner mig faktiskt stolt över den historia jag lyckades skapa på endast 4477 ord. Jag skulle tro att novellen i slutändan kommer ha högst 6000-7000 ord man fick ha maximalt 10 000 ord men det här räcker - det viktiga är innehållet känner jag.
 
Det som var lite extra kul med den här novellen var att fokusera ett helt händelseförlopp på så få ord och att den här historien går lite mer åt skräckhållet än vad jag är van vid. Alltid lika kul att testa något nytt! - även om den såklart innehåller fantasyinslag, jag menar vem kan låta bli?
 
Nu ska jag ladda upp inför morgondagen och se till att jag är pigg och utvilad inför de nya utmaningarna som väntar - en lugn kväll blir det här med andra ord.
#1 - Laila

Lycka till med nya jobbet, novellen, boken, livet...

Svar: Tack! :)
Isabella Lundberg