Nya tider kräver nya vägar?

(null)
 
Nu när jag har arbetat några dagar på det nya arbetet, renoveringstankar för huset har börjat titta fram igen och aktiviteterna för hösten börjar dra igång (för mannen min så är det såklart hockey som gäller och för mig blir det dans - som jag äntligen blivit färdig till att anmäla mig till) så känner jag ett behov av att få lite struktur i vardagen.
 
Det är så mycket som ska hinnas med och många tider att passa och mitt största mål är att inte låta skrivandet ta skada av alla måsten samt att känna att jag hinner med att njuta av hösten med familj och vänner - därför måste jag finna ett sätt att hinna med allt.
 
Så hur ska jag lyckas med det? Mitt hopp ligger i planeringen och jag har funderat på att skaffa en sådan där whiteboardtavla där man skriver upp vad man ska göra varje dag. Eller ja jag har egentligen bestämt mig för att skaffa en sådan och förhoppningsvis kommer den att hjälpa mig att finna luckor till allt det jag vill göra utan att jag ska behöva hålla allt i huvudet. 
 
Nu ska jag ge mig på några timmar fyllda med redigering av mitt bokmanus följt av en dusch och lite kvällsläsning. Alla andra måsten har vi hunnit med för dagen så jag är nöjd och jag känner mig faktiskt både pigg och taggad på att redigera trots att jag suttit med webbutbildningar hela dagen på jobbet och sedan slängt mig direkt över disk och tvätt. Det ska bli spännande om manusredigeringen vill följa min plan idag eller om jag kommer att bli överraskad - kan knappt vänta på att alla ni ska få ta del av resultatet!
 
Har ni några andra tips på hur jag kan hinna med allt? Eller kanske något som kan motivera mig till att hålla min planering? Dela gärna med er i så fall med hjälp av kommentarsfunktionen nedan!
 
#1 - Laila

Planering är alltid bra, och en rejäl Whiteboard är guld värt. Även matplanering är tidsbesparande. Veckohandling. Viktigt att ni båda är delaktiga och vet vad som gäller o då kan det ju inte bara vara en som har det i huvudet. Men, det är också viktigt att lämna luckor för spontana saker och att kunna ändra i planen om något oförutsett inträffar.

Svar: Ja det ska bli en hel del planering här! Känns som om man får så mycket mer tid av det 😃
Isabella Lundberg

#2 - Janne

Planering är viktig i vardagen.
Egentid är oxå viktig.
Känslan som infinner sig efter kvällsmiddan att allt är i sin ordning plats för spontangrejer finnes i detta nu.... de kan jag tycka vara tillfredställande och att man tar vara på varandra just i denna välbefinnande stund kan göra att livet känns sådär underbart härligt som sig bör. :)
Massa måsten e ju direkt skittråkiga men likväl måst de göras det växer fort till kaos.
:)

Svar: Håller med dig i precis allt! Hoppas på att med hjälp av min kalender få plats med den lugna känslan och spontaniteten - känns som jag har så mycket mer tid när jag väl strukturerar upp det så hoppas verkligen på att det ger resultat! 😃
Isabella Lundberg