Det här med att välja titel

(null)
Som rubriken lyder så har jag under de senaste dagarna kämpat för att komma på en titel till min bok.
 
Fram tills nu har jag bara haft en arbetstitel på boken och tänkt att den perfekta titeln kommer att komma fram av sig själv.
 
Nu när jag börjar närma mig min bestämda deadline har jag dock börjat inse att det inte är så lätt - Därför har jag börjat försöka påskynda processen.
 
Men det är då inte lätt att komma på en titel som inte redan är tagen och/eller är bra nog för det jag har skrivit. Och sedan är det ju det där med hur mycket man vill avslöja med.. Inte helt lätt! 
 
Önska mig gärna lycka till med en gillamarkering eller varför inte med en inspirerande kommentar?
 
Nu ska jag gnissla tänder en stund till medan ja funderar på vad jag vill att MIN titel ska säga och hur jag vill säga det. 
#1 - Petronella Simonsbacka

Spännande! Det där med titel tål verkligen att tänkas på.

Svar: Ja det är så svårt! Särskilt när man har så svårt för att känna sig nöjd 🙈
Isabella Lundberg

#2 - Katarina Persson

Titlar är ursvårt. Fundera på om du har någon rad i boken, en del av en replik eller något annat fyndigt någon säger som kan fungera. Eller ett namn på någonting i boken. Bara som ett förslag :)

Svar: Ja det är verkligen inte lätt.. Man får lite prestationsångest 🙈 Tack för tipsen! 😃
Isabella Lundberg