NaNoWriMo

Imorgon är det dags och jag är mer än sugen på att delta detta året! Jag menar vilket häftigt äventyr är det inte att dela med författare världen över?
 
För er som inte vet vad NaNoWriMo är så står förkortningen för National Novel Writing month vilket infaller i November varje år. Reglerna är enkla: du ska skriva 50 000 ord under en månads tid. Att nå fram till målet är dock desto svårare.
 
Men den här månaden är närmare helig för många författare samtidigt som peppandet av andra skribenter ökar drastiskt under den här perioden. Dessutom har många bra första utkast blivit producerade under NaNoWriMO.  
 
Jag älskar tanken men har aldrig själv deltagit och får nog erkänna för mig själv att jag inte kommer att hinna i år heller. Dessutom är jag ju mitt uppe i redigeringsstadiet på både boken och novellen så bortsätt från en bokidé som jag började skriva på i min mobil (som jag tänker att jag kommer att skriva fritt på när orden kommer till mig) så är det ganska svårt för mig att veta hur många ord jag skriver då jag raderar ord samtidigt som jag lägger till fler.
 
Med det sagt kommer det bli oerhört spännande att följa alla skribenter som väljer att anta utmaningen i år. Själv kommer jag såklart försöka skriva så mycket jag orkar och hinner men några 50 000 ord blir det nog tyvärr inte den här månaden. Känner att jag måste sätta upp realistiska mål och det är inte realistiskt för mig just nu.