Helg, blandade känslor och deadline satt!

 
Måste börja att säga att det är helt underbart att det är fredag och att jag äntligen kan sjunka ner i soffan med vetskapen om att jag har en hel helg framför mig!
 
Känslorna för helgen i övrigt är dock delade..
 
Ni förstår bokmässan i Göteborg är i helgen och jag ska inte dit. Faktum är att jag aldrig varit där även om jag så gärna hade velat åka dit. Istället får jag se massa bilder på instagram och facebook från författare och bokälskare som faktiskt är där vilket såklart gör att man längtar dit ännu lite mer.
 
Samtidigt sitter jag här och drömmer om hur det skulle varit att faktiskt vara där och få träffa alla bokälskare och författare. Och ska jag vara helt ärlig så glider mina tankar säklart ett steg längre. Till den dagen då jag kommer att stå där och signera min egen bok. En overklig känsla men jag är helt säker på att jag kommer att nå dit förr eller senare. Jag kommer inte tillåta mig själv att inte göra det!
 
Men för att nå dig krävs det såklart först och främst att jag skriver klart min bok. Och det tar oss fram till nästa punkt för precis som jag lovade i mitt senaste inlägg så har jag nu satt upp en deadline för när jag ska vara klar med redigeringen av min bok.
 
Självklart är jag öppen för att det kan komma att dra ut på tiden om det skulle hända något oväntat emellan eller om det skulle visa sig att något/några moment tar längre tid än vad jag har räknat med. Men målet är att den ska vara klar då och jag kommer att göra mitt bästa för att hinna bli klar till dess.
 
Så vilket datum har jag då satt? Den 31/12 blir det (samma deadline som jag har på novellen) och tanken är då att jag ska börja skicka in mitt bokmanus till förlag i början av 2019 - Snacka om spännande!
 
Ge gärna detta inlägget en tumme upp om ni som jag är uppspelta över att jag äntligen börjar närma mig nästa steg i processen (eller om ni bara vill göra mig lite glad så jag jobbar ännu snabbare)!
#1 - Laila

Det är superkul att det går framåt med boken, jag längtar efter att få hålla i den färdiga och läsa hur den blir till slut :) Och jag hade sååå gärna följt med dej till Göteborg. Det blir att planera för nästa år istället.

Svar: Känner som du kommer att bli helt underbart och en dag få hålla i boken!! 😍 Nästa år SKA vi dit! ❤️
Isabella Lundberg

#2 - Sara Debeljak

Spännande bella!!!!

Svar: Verkligen! Nervöst men så kul!! 😃
Isabella Lundberg

#3 - Petronella Simonsbacka

Bra jobbat! På det bara!

Svar: Tack! Så kul med uppmuntran! 😃
Isabella Lundberg