Helgbestyr och en ny barnboksserie

Hej på er,
 
Hoppas att ni har haft en trevlig helg! Själv kan jag inte fatta att den redan börjar ta slut... Nåja jag har ju faktiskt hunnit med en del den här helgen så det vore synd att klaga men någon dag till för att lyckas få in lite mer skrivande hade faktiskt inte varit fel. Jag har nämligen inte hunnit skriva någon den här helgen än (ska dock ta tag i det så fort jag har uppdaterat er här). 
 
Så vad har jag hittat på i helgen? Jo i fredags direkt efter jobbet började vi förbereda inför kräftskiva med min familj och vips så var vi snart hela familjen samlade kring bordet och njöt av grillat och kräftor, riktigt mysigt! Därefter spelade vi lite spel tillsammans och bara skrattade. Kan varmt rekommendera spelet Rackare 2 och Utan tvekan till de som önskar få träningsvärk i skrattgroparna, för det fick vi.
 
 
Dagen därpå alltså på lördagen åkte jag och mannen min tillsammans med min syster och hennes man till Kristianstad där jag bland annat köpte två par nya skor och en sport-bh till danskurserna som drar igång nästa vecka (den första kursen är imorgon) och en whiteboardtavla som jag kan planera veckorna på som jag hade bestämt att jag behövde. Dessutom åt vi god mat och på kvällen var vi några stycken som spelade fotbollsgolf (jag vann) innan vi landade hemma hos oss och spelade lite TV-spel tillsammans - en lyckad dag som resulterade i en god natts sömn.
 
 
Med tanke på att det blev en sen kväll (eller snarare natt) igår så har vi inte hunnit med allt för mycket idag. Men vi har åtminstone hunnit iväg och handla en sväng och sedan hunnit börja gräva ut vid huset där vi har tänkt gräva ut så vi kan komma ner i krypgrunden och ta bort allt bråte som de som byggt huset har slängt där och fuktsäkra så att vi kan känna oss helt lugna med hur det ser ut där för som det ser ut nu så kan man inte ta sig ner där vilket gör att man inte kan ha full koll. Jag tycker dock det här ska bli ett spännande projekt och jag kunde inte låta bli att börja spåna lite på en barnboksidé när jag tog bilder in genom en öppning till krypgrunden...

 
 
Och på tal om barnböcker så har jag faktiskt påbörjat en barnboksserie i veckan som kommer att vända sig till barn cirka 6-9 år - spännande! Det här projektet kommer dock inte tillåtas att tränga in och störa pågående projekt just nu då jag känner att fokus måste ligga på redigeringen av boken och novellen. De här barnböckerna kommer jag därför endast skriva i ett block som jag tar med mig överallt där jag kan tänkas få en paus till att skriva. Jag har känt länge att jag har velat ha ett sådant projekt men samtidigt känt att mitt stora bokprojekt kräver för mycket organiserieng i det här stadiet så det blir svårt att arbeta med på det sättet. Men den här lösningen tror jag skarpt på!
 
Och du håll dig uppdaterad, snart kommer en ny bokrecension upp på bloggen!