Jag tog steget!

 
Jaha då har jag skickat det första kapitlet av min bok till två stycken testläsare som jag inte känner - snacka om nervöst...
 
Jag vet inte varför jag är nervös egentligen för jag vill ha ärliga kommentarer och jag vill verklgen veta vad andra tycker om det jag har skrivit vare sig åsikterna är positiva eller negativa (bättre att veta det nu än att få  reda på det senare). Men av någon konstig anledning känns alltid texten så mycket sämre så fort jag har skickat texten till någon som ska läsa den. Helt plötsligt känns den inte så färdig som den gjorde innan jag skickade den och jag vill nästan bara sno tillbaka den för att kunna redigera lite till - även om texten kändes bra bara några minuter tidigare.
 
Men det är ju lite det som är meningen med testläsare. Att jag ska hitta de förbättringsområden som jag inte själv ser just nu så det är väl bara att vara glad över den känslan antar jag. Och samtidigt ser jag ju verkligen fram emot deras kommentarer! Det ska verkligen bli uppfriskande att höra vad två andra personer som också skriver tycker om mina texter.

Så nu håller jag tummarna för givande och ärliga kommentarer samtidigt som jag självklart hoppas på att de tycker om det - om jag inte hoppades på det skulle det ju varit kontigt. Målet är ju faktiskt att jag ska kunna fånga mina läsare och få dem att känna de känslor som jag låter dem vandra igenom.
 
Trevlig lördag på er! 
#1 - mammatillmirakel.blogg.se

Grymt modigt av dig! Jag har själv filat på en historia i över tio års tid men aldrig vågat låta någon läsa den :) Ha en fin dag!

Svar: Tack! Det var lite läskigt men är väldigt glad att jag gjorde det! Har redan fått massor av nyttig feedback både positiv och negativ! 😃 Jag testläser gärna och hjälper till om du känner dig redo att ha testläsare på någon del! 👍🏼
Isabella Lundberg