Uppdatering om min fantasybok!

(null)
Tänkte jag skulle titta in här och uppdatera er om hur det går med min fantasybok - och roligt nog så går det faktiskt riktigt bra! 
 
Som många av er vet så håller jag just nu på med sista djupgående redigeringsomgången av texten. Det roliga är att jag faktiskt också börjar bli nöjd med det som jag har skrivit (jag är nämligen väldigt hård mot mig själv när det gäller kvalitén på textek).
 
Dessutom har jag under helgen kommit en bra bit in i detta arbete. Jag har nämligen i princip redigerat klart 5 kapitel i boken! De två sista ska jag gå igenom en sista gång när maten är lagad och uppäten men sedan är de i princip klara.
 
Anledningen till att jag inte säger att de är helt klara är för att jag sedan självklart måste genomföra slutstegen i redigeringen som för mig bland annat innebär att:
 
- söka på ord som jag kan tänkas ha upprepat för mycket.
- genomföra en  sista helhetskontroll för att se att varje kapitel kan stå för sig själv samtidigt som de bidrar till story och knyter an till den röda tråden.
- göra en sista korrektursläsning av stavning och grammatik etcetera.
 
Tänkte att det snart börjar bli dags att sätta en deadline på när boken ska vara färdig att skickas till förlag... Nästa gång när jag skriver ett inlägg här hoppas jag på att kunna återkomma med ett datum för detta! 
 
(Känner att jag måste sätta ett datum för att sätta lite press på mig och för att jag någon gång ska kunna bestämma mig för att den är klar - annars är det lätt att fortsätta redigera i all oändlighet)
 
Men nu tänkte jag tacka för mig och fortsätta med maten så att jag hinner gå igenom de två sista kapitlena (av de fem som jag hittills hunnit med) igen innan jag ska åka iväg på min dansträning.
 
Trevlig måndag på er!