Nytt år, hundvalp och nya mål

Då var det alltså år 2019. Jag smakar på siffrorna just nu men inser att jag troligtvis kommer att tro att det är 2018 i några månader framöver, precis som jag gör varje år. Trots det måste jag erkänna att jag är oerhört taggad på just år 2019
 
Jag har många planer för året och det är så mycket spännande som händer. Vi avslutade det gångna året på bästa sätt genom att tinga en liten goldenvalp på nyårsafton. Nu väntar vi med spänning och förväntan på att få hem den lilla krabaten. Han är så älskad redan vår lilla familjemedlem och jag är helt säker på att vi kommer att trivas superbra ihop. Visst är han bara för söt?
Andra saker som jag ser fram emot under 2019 är att mitt första bokmanus kommer att bli "klart" och skickas till förlag (så spännande!). Jag väntar på besked från novelltävlingen som jag skickat in ett bidrag till och jag är fast besluten att hinna skriva klart det första utkasten till den andra delen i trilogin samt påbörja ett annat spännande bokprojekt.
 
Samtidigt har jag lärt mig en hel del av 2018. Jag hinner inte allt. Jag måste börja prioritera och lära mig att säga nej. Både för mig själv men också för andra. För många ja innebär nämligen oftast många halvdana "ja". Därför kommer jag inte ta emot några nya recensionexemplar på ett tag utan först och främst fokusera på att skriva recensioner till de böckerna jag har hunnit läsa hittills och läsa klart de böckerna som jag ännu inte har hunnit läsa.
 
Med det sagt lär det komma några recensioner här de närmaste dagarna/veckorna då jag har en hel del som jag har läst men inte hunnit skriva om. Förhoppningsvis hittar ni något guldkorn bland dem! 
 
Nu ska jag fortsätta redigera mitt bokmanus. Cirka 25% kvar sedan ska det få flytta till testläsare ett tag. Förhoppningsvis hinner jag dit innan Vegas flyttar hem till oss så jag har massor av tid till honom då!  
#1 - Laila

Det händer så mycket spännande i ditt liv. Men du har rätt, oftast vill man så mycket mer än man orkar och hinner.

Svar: Så sant! Man måste prioritera 😃
Isabella Lundberg